Nedávný výzkum Computacenter zjistil, že 8 z 10 zaměstnanců používají cloudová řešení pro spotřebitele jako jsou DropBox a Skydrive, aby vyplnili mezeru v korporátním IT.
Pro organizace je takovýto neviditelný cloud problémem. V momentě, kdy zaměstnanec uloží data na cloudovou platformu určenou pro spotřebitele, IT manažeři ztrácí kontrolu. Potenciálně důvěrné informace a duševní vlastnictví tak mohou být vystaveny bezpečnostním hrozbám.
Podle zmíněného výzkumu je 64% IT profesionálů znepokojeno ohledně důsledků používání podobných samoobslužných cloudových nástrojů.
Organizace selhávají, pokud jde o udržení kroku s vyvíjejícími se potřebami rozdílných uživatelských komunit.
Aby bylo možné efektivně vyhodnotit odlišné styly práce uživatelů, organizace potřebují zvážit řadu faktorů, včetně:
- pracovní pozice
- požadavky na přistupy k informacím a aplikacím
- vnitřní a vnější interakce
- hodnoty transakcí
- vystavení riziku
- místa výkonu práce
Zdroj: businesscomputingworld.co.uk