Dle Průzkumu agentury Forrester Research řada společností promarní možnosti získat výhodu nad konkurenty tím, že neexperimentuje s novými technologiimi. Opatrnost se stává brzdou jejich podnikání.
58% dotázaných považuje za hlavní zdroj inovací ve svojí organizaci marketingové a obchodní oddělení, která aktivně a rychle využívají každou příležitost. Naopak IT oddělení jsou údajně pomalá, nepružná a trvá jim velmi dlouho, než cokoliv udělají.
52 % účastníků průzkumu pak vyjádřilo nespokojenost ze strany byznysu v zavádění nových technologií. Podle 70 % dotázaných má jejich organizace problém reagovat na změny způsobené nově se rozvíjejícími technologiemi a 60 % připouští, že s obtížemi reaguje na změny obecně.
Ve vydaném reportu Forrester doporučuje mimo jiné vytvořit si plán příležitostí pro svojí architekturu, v němž budou schopny identifikovat nové technologie jako například práce s velkými objemy dat.
Tento přístup pak má zajistit řízený rozvoj organizace a její IT architektury při udržení konkurenceschopnosti a s co nejpřijatelnějšími riziky.
Zdroj: ICTmanager.cz