Big data jsou další velkou příležitostí, či hrozbou pro organizaci.
O tom, co vlastně jsou velká data neexistuje úplná shoda. Jedni tvrdí, že je to mnoho dat v jedné či více databázích, jiní říkají, že je to o dokonalém přehledu a podpoře rozhodování, další tvrdí, že jde o data v souvislosi se sociálními sítěmi (informace od mas lidí).
Nejjednodušší definice big dat pokrývá tři faktory: objem, rychlost a různorodost. Avšak objem je tím nejméně důleřitým faktorem. V big datech jde o přístup, se kterým se s daty zachází. Na čem skutečně záleží je různorodost informací.
Big data jsou o mixu dat a o tom, kde se data nachází.
Databáze ve firmě, jsou pouze jedním malým komponentem z celkového mixu. Po celé ogranizaci jsou rozloženy dokumenty ukládané v souborech a můžeme zahrnout i hlasové a video soubory (např. CRM, školení, jednání).
Potom máme informace v hodnotovém řetězci dodavatelů a zákazníků – informace kritické pro proces, či poskytovanou službu; tyto informace již nejsou pod přímou kontrolou organizace. Pak tu může být požadavek zahrnout informace z různých sociálních sítích.
Jak tomu má rozumět kupující řešení pro big data?
Klíčem je považovat big data jako cestu. Nastavme krátkodobé a střednědobé cíle, týkající se toho, co je vyžadováno a pak nasaďme řešení, která nám pomohou se posunout k těmto cílům.
Cestu můžeme podniknout měřitelným způsobem, těžit z exisujících systémů ve spojení s novými systémy. Vše jen vyžaduje strategický plán vystavěný na pečlivém plánování a umění vidět dlouhodobou budoucnost.