Pokud se chystáte zavádět mobilní aplikace v podniku, tak zde je několik postřehů ohledně specifik nejrozšířenějších platforem.
iOS aplikace bez App Store
Pro distribuci interních aplikací pro iOS podniky nechtějí využívat App Store. Při publikování aplikací na App Store se čeká, než aplikaci schválí Apple a aplikace může instalovat každý.
Apple má pro tyto účely iOS Developer Enterprise Program. Poté co je aplikace vytvořena, je potřeba distribuční certifikát a profil pro provisioning.
Profisioning profil můsí být nainstalován na každém cílovém zařízení, což je možné realizovat prostřednictím navedením uživatelů na webové URL.
Uživatelům je možné poskytovat .ipa soubory přímo, například prostřednictvím e-mailu, či URL.
Aplikace vytvořené skrze Developer Enterprise Program nelze posílat na App Store.
Podnikové aplikace pro Android
U platormy Android jsou bariéry nižší, protože ji Google nastavil jako velmi otevřenou.
Aplikace je nutné podepsat digitálním certifikátem identity, tento si můžeme podepsat sami a nemusíme jej kupovat od certifikační autority.
Na většině zařízení lze nastavit možnost instalovat aplikace ze zdrojů mimo oficiální Google Play. V menu „applications“ je checkbox který po zaškrtnutí umožní instalovat aplikace z neznámých zdrojů. Soubory .apk lze pak instalovat přímo z přílohy e-mailu, či URL.
Google nyní nabízí možnost vytvořit si privátní app store a distribuovat tak aplikace k omezené uživatelské základně.
Windows Phone 8
U této platformy je třeba se nejprve zaregistrovat pod účtem Microsoft Dev Center. Poté získat od Symantecu Enterprise Certificate, který se použije k vygenerování Application Enrollment Tokenu.
Tento token se musí instalovat na cílová zařízení. Aplikace se podepisuje PFX souborem exportovaným z Enterprise certifikátu.
Microsoft má pro vybudování privátního app marketu API nazvané Company Hub. Toto API umožňuje spravovat deployment a updaty podnikových aplikací.
App Stores od třetích stran
Možností je řada, například Symantec App Center Enterprise Edition, Apperian, či Enterprise AppZone.
S rostoucí popularitou zařízení, které si mohou lidé sami do firmem přinášet také rostou výnosy za mobilní služby přicházející z podnikového trhu (přes 30% na US trhu). Toto číslo má růst směrem k dvojnásobku výnosů ze spotřebitelů.
Zdroj: enterpriseappstoday.com