Jay Sappidi předem upozorňuje, že používání metrik k monitorování, či jen jako nástroj k penalizaci výrobců je kontraproduktivní. Namísto toho doporučuje nahlížet na metriky jako na příležitost udělat vztah mezi výrobcem a klientem více transparentním, obsoustranně prospěšným a založeným na faktech.
Druhy strukturálních metrik, které je možno zakomponovat do SLA:
- Ukazatele kvality – identifikovat vzorce, které mohou vést k potenciálním defektům, zařadit je do kategorií jako faktory zdraví (bezpečnost, výkon, robustnost, měnitelnost a přenositelnost), agregovat je a přiřadit určitou hodnotu ke každé kategorii. Vytvoříme-li zakladnu pro každý z faktorů zdraví, můžeme průběžně monitorovat celkové zdraví.
- Specifická pravidla – jedná se o kritické faktory s nulovou tolerancí chyb, které by jinak předchozí kategorie dostatečně nezachytila
- Produktivita – částka účtovaná za tisíce řádek kodu, nebo za funkční bod. Můžeme sledovat počet funkčních bodů, které byly změněny, přidány, či smazány v každém releasu.
Jak nastavit cíle pro metriky strukturální kvality?
Ideální je analyzovat aplikace minimálně po dva až tři releasy a použít průměrná skóre jako základnu.
Alternativní metodou je použití dat naměřených pro dané odvětví.