API (application Programming Interface) mají všichni od Twitteru po Facebook. Bez se něj, jak se zdá, nelze přejít na on-line aplikace. API například poslouží, když chceme poslat fotku z Instagramu na Facebook.
API nabízí velké množství přínosů pro podniky. Dovoluje různým softwarovým řešením propojit se s plejádou dalších webů a softwarů. Mohou se stát zdrojem výnosů, nebo jednoduše zefektivnit organizaci.
Stačí se podívat na Google Business Apps market place a najdeme integraci účetního software se softwarem pro mzdy s CRM software jako jeden z příkladů.
Potíž s cloudovými API je, že neexistuje standard. Nevypadá to však, že se to brzy zlepší. (nové Google Compute Engine, Amazon, Microsoft…)
Pokud ve firmě směřujeme ke cloudu, existuje řada možností na výběr. Amazon je klíčovým hráčem na IaaS trhu. Druhou stranou mince je OpenStack API (Rackspace, Red Had, Dell, Citrix a dalších 180 poskytovatelů cloudových služeb a výrobců stojících za ním).
Čas ukáže, která API se více prosadí.
Zdroj: businesscomputingworld.co.uk