Po technické stránce je zavedení interní sociální sítě velmi snadné. Náročnější část je ta uživatelská, netechnická. Jde o to, aby síť začala žít svým životem, zaměstnanci ji měli rádi a hojně ji využívali.
K něčemu takovému samozřejmě nelze nikoho přinutit, jde však chytře nastavit podmínky, aby se tak stalo.
Jak na to:
- Vysvětlete napříč celou firmou, proč potřebujete komunitní síť a v čem to bude prospěšné firmě jako celku i jednotlivým pracovníkům.
- Usnadněte uživatelům vstup do sítě tak, že pro ně vytvoříte snadno dostupný PDF – , nebo video – návod k použití.
- Nadchněte pro věc své manažery. Pokud existuje „podpora shora“, zavádění jakýchkoliv změn je o to snazší.
- Najděte mezi svými zaměstnanci příznivce Yammeru – nejlépe aktivní uživatele veřejných sociálních sítí jako je Facebook nebo LinkedIn. Pomohou vám ze začátku rozhýbat komunikaci.
- Připravte se na to, že část lidí bude možná Yammer odmítat a budou dávat přednost tradičnějším formám komunikace, jako je například e-mail. Naštěstí vám v tomto směru vychází Yammer vstříc – posílá zprávy o dění v síti na e-mail podle osobního přednastavení uživatele. Ten, kdo „firemnímu Facebooku“ nefandí, může jen dál sledovat příchozí e-maily a odpovídat na ně přímo ze své schránky.
- Buďte trpěliví. Dejte Yammeru čas třeba i několik měsíců, než se do něj připojí více uživatelů.
- Slavte každý úspěch. Můžete například formou pravidelných reportů informovat zaměstnance o tom, co se díky Yammeru podařilo, k čemu všemu už se využívá a jak se zvyšuje počet uživatelů. Ukazujte konkrétně, v čem je sociální síť užitečná.
Zdroj: http://businessworld.cz/podnikove-is/jak-zavest-firemni-socialni-sit-v-praxi-9244