Prudký nárůst online nakupování a prodeje v posledních letech podnítil poptávku po enterprise řešeních pro e-commerce. B2B organizace musí být schopny vytvářet takovou zkušenost při nákupu, které se bude přibližovat B2C oblasti co do možností, hospodárnosti a snadnosti použití. Tato „konzumerizace B2B“ vyžaduje flexibilní e-commerce architekturu.
Zavedené společnosti, které rozšířily existující ERP o e-business řešení se snaží zlepšit použitelnost webu kvůli neprůžnosti rozšiřujícího e-commerce modulu. Tyto organizace čelí několika výzvám, jelikož se snaží nabídnout podobnou uživatelskou zkušenost jaká je na B2C e-commerce stránkách s využitím zastaralých nebo interně vytvořených platforem.
Zde je 5 potíží, které působí ERP řešení e-commerce:
- Výkon a použitelnost
- Historie a sledování objednávek
- Moderní marketingová agilita
- Globální škálovatelnost
- Náklady na získání specialistů pro e-commerce systém v ERP