Každý používá cloud, avšak mnoho společností muselo poznat tato tajemství na vlastní kůži.
Cloud computing slibuje, že se zákazník nemusí starat o koupi dalších serverů, zálohování či upgrady software. Toto je pravda, a tak existují společnosti bez jediného serveru.
O koupi cloudových aplikací či služeb příliš často rozhodují lidé, kteří by neměli koupi uskutečnovat. Dle předpovědi Gartneru do roku 2017 CMO utratí více za techniku a technologie než CIO.
S cloudem řídí IT uživatele a IT se jeví jako nepotřebné. Kdo však zodpovídá za to nejdůležitější – data? Pokud se data stanou nesmyslnými, pak to může stát společnost velmi mnoho.
Zde jsou 3 lekce, které dostala řada společností s cloudem:
Cloud nikdy nezapomíná
Pokud smažete nějaká data, přestanou být viditelná, ale někde stále uložena zůstávají. V případě nějakého vyšetřování najatý expert snadno získá data zpět, ačkoliv jste si mysleli, že byla smazána.
Data v cloudu vyžadují správce
To není administrátor, ale business analytik který se o tento nejcennější majetek stárá:
– říká která data mají být na cloudu
– stará se o význam dat
– zakládá konvence pro pojmenování struktur pro soubory, adresáře a další hierarchické vztahy jako jsou rodičovský učet versus divize
– funguje jako vrátný pro importy a data, která tečou systémem
– vyvíjí procedury pro zálohování, spojování záznamů a relace
– ověřuje výsledky repertů a zajišťuje, že se používají správné proměnné
Jelikož cloud nahrazuje IT, musí být řízen jako IT
Velké společnosti to vědí, ale pro malé to často může být překvapením až uživatelé začnou chtít mash-upy, uživatelský kód, integrace s ostatními datovými zdroji, reporty a dashboardy.
Zdroj: cio.com